Ahad, 27 April 2014

[4] Di mana ikhlasmu?

Assalamualaikum 





Aku ingin bertanya
di mana letaknya ikhlas
dalam membina sebuah ikatan
persahabatan

Aku tidak dapat melihat keikhlasan itu
di sebalik kerlingan matamu
namun
aku juga tidak dapat menyelam
isi hatimu

Mungkin apa yang kau tunjuk
hanya satu ilusi
disebalik emosi

Kawan
kau tak perlu berdusta apa yang tersirat
dalam hatimu
namun janganlah pula diluahkan pada aku

Jangan memberi harapan
kepada yang sedang berharap
kerana itu sangat menyakitkan

Tapi malangnya semua sudah berlaku
semua tak serupa dulu
hanya kerana satu ucapan
hanya satu

Masa sudah berlalu
sesal menghukum diri
dan
luka itu masih terasa sakit
di dalam dada ini

Aku tak mahu kita mengulang cerita lama
yang penuh kepalsuan
dan dengki wahai kawanku

Tetapi aku cuma mahu
kau jujur pada diri kau
jujurlah
jika itu mampu membahagiakan engkau kelak

Aku berharap
kita akan memulakan memori baru
yang penuh dengan keikhlasan
dan melupakan semua kebodohan yang
lalu.

Semoga kau akan mengerti.

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan