Jumaat, 13 Jun 2014

[14] Dewa-19 - Sedang Ingin Bercinta

Assalamualaikum 

: Sedang  Ingin Bercinta :


Ditto


Setiap ada kamu mengapa jantungku
Berdetak lebih kencang
seperti genderang mau perang
Setiap ada kamu mengapa darahku
Mengalir lebih cepat dari hujung kaki ke hujung kepala
Setiap ada kamu otakku berfikir
Bagaimana caranya untuk berdua bersama kamu

*Chorus
Aku sedang ingin bercinta karena
Mungkin ada kamu di sini aku ingin (2x)

Setiap ada kamu mengapa jantung ini
Berdetak lebih kencang

Seperti genderang mau perang
Setiap ada kamu mengapa darah ini
Mengalir lebih kencang dari hujung kaki ke hujung kepala

Di setiap ada kamu mengapa jantungku berdetak
Berdetak dengan lebih kencang seperti genderang mau perang
Di setiap ada kamu mengapa darahku mengalir
Mengalir lebih cepat dari hujung kaki ke hujung kepala


*Repeat chorus

= = = = =

   Lagu ni... Lagu faveret aku sebenarnya. Tapi ! Lagu feveret ni lah yang menyimpan kenangan semasam tempoyak masam. Huh. Nak tau apa ceritanya?

   Aku ingat lagi. Waktu aku tingkatan satu dulu, aku suka giler lagu ni. Satu hari waktu subjek sains. Aku terlupa nak bawak buku. Kat rumah aku dah terbiasa melalak kuat-kuat. Jadi entah macam mana waktu tu aku boring teramatlah sangat sampai aku ter'NYANYI' lagu ni. Jadi

   Tapikan yang aku musykil. Aku rasa aku nyanyi lagu tu pelan je. Entah macam mana ada budak lelaki kelas aku ni pergi jerit. Diulang lagi sekali.

   MENJERIT!

   Grrr.... Nak tahu dia jerit apa?

    "Woi siapa nyanyi tu hah?!" Eeeeiiii geramnya. Nasib baik cikgu sains aku tu baik. Kalau tak... Isk.

    Kat sini aku panggil mamat tu Mr. Bajet okay.

    Sekarang ni dah tingkatan lima. Aku dengan Mr. Bajet sekelas sampai tingkatan lima. Tahun ni entah macam mana dia boleh duduk kat belakang aku. 

   Isk geram giler aku kat Mr. Bajet ni. Nak tahu kenapa? Hari-hari dia dok karok nyanyi lagu orang puteh. Setiap hari.

   Huh. Sakit hati. Sakit telinga. Bila aku fikir balik, eleh dulu dia kata aku. Sekarang lagi teruk! :p

   Tapi sebenarnya... Aku nak aje suruh dia nyanyi lagu P. Ramlee. Hehehe entah dia tahu ke tak. Isk. Kalaulah aku berani suruh dia nyanyi lagu P. Ramlee. Hohoho.

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan