Ahad, 25 Mei 2014

[8] Selamat Hari Guru !

Assalamualaikum 

   Hari Selasa nanti sekolah aku baru nak buat sambutan Hari Guru! Wah. Tahun ni tahun terakhir aku bersekolah dekat sini.... Macam tak percaya je.

   Uwaaaa rasa macam tacink je nak tinggalkan sekolah ni.

   Apa-apapun aku nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua cikgu yang pernah mengajar aku dari sekolah rendah sampailah sekolah menengah. Walaupun mungkin mereka tak baca entri ini, tapi aku tak kisah. Sebab mungkin ada juga orang lain yang macam aku jugak kut? Eh.

   Jadi kepada cikgu-cikgi di luar sana.... Bacalah nukilan yang entah apa-apa daripada saya. Hehehe.


Cikgu
Begitu banyak jasamu kepada kami
Ketabahanmu semasa mengajar kami 
amat mengagumkan diri kami
Tapi entah kenapa kami begitu sukar 
untuk mengucapkan terima kasih kepada cikgu

Cikgu
Mungkin ego kami begitu tinggi
Mungkin setinggi gunung
Mungkin setinggi langit
Ataupun lebih dari itu barangkali
Tetapi cikgu 
kami sentiasa mengenangkanmu
di dalam hati

Cikgu
Adakah cikgu sedar cikgu
merupakan insan terpenting dalam zaman remaja kami?
Oh cikgu 
Begitu berharganya dirimu
dan jasamu kepada kami
di dalam setiap detik yang berlalu

Cikgu
mungkin kami telah banyak menghampakan cikgu
Kami masih tidak dapat memenuhi harapanmu
Tetapi
Engkau tetap maniskan wajahmu
ketika mengajar kami di dalam kelas
Tahukah cikgu bahawa kami berasa sakit
di dalam sudut hati
apabila cikgu masih melayan kami dengan baik
sedangkan kami telah menghampakan dirimu

Cikgu
Teruslah mengajar kami
Yang masih tidak mengerti apa-apa
Yang terlalu mengikut perasaan
Yang selalu menghampakan dirimu cikgu.
Teruslah mengajar kami
Kerana kami masih memerlukan dirimu.

Cikgu
Selagi diri kami masih hidup
Selama itulah jasamu mengalir dalam diri kami cikgu
Terima kasih cikgu.
Terima kasih untuk segalanya.

   
   Cikgu... Selamat hari guru. Teruslah mengajar murid-muridmu. Semoga tabah selalu. Peace!

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan