Selasa, 27 Mei 2014

[9] Hadiah Hari Guru...

Assalamualaikum 

   Akhirnya... Berakhirnya sambutan hari guru dekat sekolah aku. Sambutan yang terakhir. Arghhhh sakitnya hati bila ingat pasal tu.

   Jadi...Apa yang aku dah buat untuk sambutan Hari Guru tahun ni? Ada satu... dua... tiga...empat.... Eh... Empat je? Empatpun empatlah...

   Apakah?

1. Kad Hari Guru

   Hehehe. Kad Hari Guru ni aku buatpun sebab ada budak kelas aku mintak. Jadi aku buatlah kad tu. Aku ni bab-bab nak carik idea slow sikit. Dua malam aku duk fikir nak buat macam mana. Tapi akhirnya siap jugak walaupun bagi aku rasa macam.... There must be something wrong at somewhere. Hahaha...



   Bolehkah? Bolehlah~ Hahaha masuk bakul, tarik tali sendiri :p

   Dan

   Bacalah ayat tu. Aku reka sendiri. Aku memang tak reti nak reka ayat sebab aku takut jadi terjiwang. Apa kelas bagi kad dekat cikgu kad jiwang? Berejam aku fikir. Nasib baik tak jadi macam Patrick. Berasap.

2. Hadiah untuk tiga cikgu

   Hanya tiga cikgu yang dapat hadiah dari aku. Siapakah? Hehehe biarlah rahsia....


   Itu je hadiahnya. Satu correction tape dan dua batang pen. Pasal correction tape tu ada kisah yang tersiratnya. Tapi aku tak mau cerita lagi dan... Ada ke orang nak tau? Heh tu diaaaaa!



   Apabila sesuatu objek sudah dibalut akan menjadi hadiah... Hadiah yang biasa-biasa akan menjadi misteri di sebalik pembalut hadiah yang cun! Betul tak? Huisy seronok jugak buat kotak sendiri. Balut sendiri. Salotape sendiri. Bukan nak bangga. Cuma terasa kepuasan bila kita dapat buat sendiri sesuatu benda untuk seseorang.

   Hah yang tak pernah try cuba try. Best wooo...

3. Kad untuk cikgu-cikgu

   Ini yang paling best aku buat. Sampai pukul dua pagi tadi baru siap. Untuk cikgu beb. Sekali sekala apa salahnya. Kan?


   Love beb. Ini namanya kad origami. Kenapa? Sebabnya...


Taraaa... Ada mesej di sebalik love itu. Dengan gigihnya aku menulis semua kad-kad untuk cikgu-cikgu aku!



   Aiseyman.... Tau tak bila kita dah penat buat dan 'lawa' pulak, kita akan rasa sayang nak bagi kat orang? Hahaha~

4. Apakah?

  Apakah hadiah terakhir itu? Adakah begitu perharga? Adakah mahal? Adakah...? Mengapakah begitu misteri? Mengapakah...?

  Itu adalah kerana...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

   Hadiah terakhir itu ialah....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

   Kacang Cap Tangan.

   Itu sahaja .

   Untuk jamuan hari guru kat kelas aku.

   ???

   Sekian.

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan