Jumaat, 29 Ogos 2014

Pabila berBLOG...

Assalamualaikum 




   Nak menulis dalam blog kena ada tujuan ke? Ya. Bagi aku semua pemblogger ada tujuan tersendiri. Tapi macam aku buat dulu baru fikir tujuan. Harapnya tak ramai yang jenis macam aku.

   Bila aku belek balik blog aku. 'Imbas kembali' blog aku yang lama-lama buat aku terfikir. Apa tujuan aku ada blog? Yang tak ada tujuanpun sebenarnya kena ada cipta tujuannya sendiri. Kalau tak, itu yang blog terbiar ketandusan- macam akulah tu...

   [Buat masa sekaranglah...] Tujuan aku nak berBLOG ialah :


  • Nak cari kawan yang sama umur.
  • Tambah kawan baru.
  • Tulis apa yang nak tulis tentang kehidupan aku. (walaupun aku terpaksa berfikir banyak kali sebelum tulis. Hahaha)
  • Nak kongsi lukisan. (tak ter... buat lagi)
  • Nak kongsi cerpen atau nukilan. (tak der...idea lagi)
  • Nak kongsi info. (tak ter...cari lagi)
  • Nak kongsi pendapat aku. 
  • Nak jadi femes... kononnya~
  • Banyak lagi yang tak terfikir sekarang ni!

   Harapnya yang mana baca entri kali ini akan menetapkan misi dan visi untuk berblog termasuk aku juga. Ehem. Aku ni sebagai sebagai penulis alam maya, rasa macam tahu je kenapa ramai orang suka tulis blog separuh jalan. 

  Antara sebabnya ialah tak ramai follower, tak ramai baca entri blog dan tak ada yang sudi komen. Wow... Lek arr. Cara aku kacang je. Kita cuma perlu berfikir . Kita menulis untuk siapa? kenapa? Dan kerana...? Fill in the blank-

   Cara bahasa yang kita tulis. Jenis aku ni hentam keromo. Ikut mood bila menulis. Kejap bahasa rojak. Kejap bahasa baku. Yang penting bagi aku sebagai tuan punya blog itu terpulang kepada kita sendiri. Jangan terlampau berpegang sangat pada prinsip, asal kita selesa dengan cara kita. Cuma yang aku tak berasa nak suka bahasa planet neila. Hahaha bahasa apalah tu.

   Jadi sama-samalah kita menggunakan blog dengan cara dan gaya yang kita suka. Asal tidak terlebih over sangat. Yieha~ Blog kita gaya kita! Hahaha.

   Ekstra :

Selepas ini tiada lagi entri bernombor kerana big boss blog ini malas nak check entri dia tulis sudah ke berapa...

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan