Rabu, 9 Julai 2014

[17] Cita-cita Yang Jauh...

Assalamualaikum 



 Ditto





   Cita-cita. Dari darjah satu cikgu selalu tanya. Apa cita-cita anda?

   Entah kenapa ya waktu itu aku mudah nak jawab. Tak seperti sekarang? Kalau sekarang ditanya, aku akan jawab... Tak tahu. Entahlah. Kenapa ya?

   Argh. Kadang-kadang rasa serabut. Cita-cita yang besar. Yang kecik. Tak tahu aku nak pilih. Kenapa ya? Mungkin sebab aku nak bersenang-lenang selamanya.

   Oh. Tapi aku masih sedar. Hidup bukan semudah itu. Jadi apa cita-cita aku? Adakah cita-cita aku akan jadi kenyataan. Bakal pekerjaan aku. Oh... Terseksa.

   Kelu. Terkedu.

   Ada orang bekerja sebab nak duit banyak. Tapi bukan semua ya. Aku? Kalau boleh aku nak kerja yang aku tak rasa bosan. Rileks. Haha. Adakah?

   Berkerut dahi aku berfikir... Selagi aku tak lepas ujian terakhir yang menanti akhir tahun nanti... Habislah aku. Tapi itu bukan pengakhirannya.

   Keajaiban. Semua boleh berlaku dalam sekelip mata.

   Jadi apa cita-cita aku? Argh. Tolong berhenti berfikir tentang itu. Selesaikan ujian terakhir tapi bukan pengakhiran itu baru berfikir tentang cita-cita kembali.

   Heisy. Ayat putaq alam sungguh.

Rupa-rupanya... Masih jauh lagi jalan aku ya?

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan