Rabu, 30 Julai 2014

[21] Serabut.

Assalamualaikum 

   Manusia itu pelik. Alienkah? Karakternya terlampau banyak. Termasuk aku. Mungkinkah aku alien. Heh. Taip-taip dan terus menaip.

   Gear otak dah terhenti. Jantung terasa sempit. Masalah mengikat aku? Puas? Itulah kehidupan. Marah. Patutkah aku marah? Ini semua ketentuan tuhan. Apa yang mampu aku nafikan.

   Sakit hati. Penyakit semua manusia. Baik buruk penyakit itu kita yang pilih. Tak mengira rupa. Tak mengira karakter. Semua ada penyakit itu. Kerana aku pernah jumpa. Dan... selalu diperguna dan ditipu mereka. Bukan semua begitu tetapi ... Yang tidak sudah pupus.

   Apa yang aku ingin katakan? Aku juga tak tahu. Terlampau banyak benda nak dibuat sampai aku serabut. Tenang hati dimana dicari? Oh...

Oh trial.... Oh exam... Oh SPM.

Oh pertandingan video... Oh pertandingan menulis... Oh pertandingan menyanyi.

   Mampukah aku? Hrmm... Itulah cari lagi masalah sampai diri dikepung. Argh.

   Tenang sekejap. Ingat pada dia. Ingat pada Dia.

   Selamat hari raya semua.

Sayonara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan