Isnin, 14 Julai 2014

[20] Memori 13 Ramadhan

Assalamualaikum 

   Ehem ehem dan ehem. Pada 13 Ramadhan yang lalu.... Chewah. Aku keluar rumah pukul tujuh suku nak pergi sekolah.

   Aku biasalah. Lalu dekat tempat biasa. Baru je nak seberang jalan ada motor ni lalu. Hah nak tau tak?

   Rupanya atas motor tu ada dua orang mamat. Motor tu tiba-tiba berhenti mengejut depan aku. Nasib baik aku terlambat jalan. Kalau aku terlajak. Huisy sure aku kena langgar punya. Hampeh betul. Dahlah pagi tu hari mak bapak ambik report card.

   Nak tahu apa jadi lepas tu?

   Mamat yang duduk bawak motor tu tengok aku dengan tersengih lebarnya. Aku dah rasa macam... Apa hal pulak?

   Gelak macam muka bajet....

Ditto
   Harapkan gigi je sama. =3= Kawan belakang dia yang pakai topi (aku tak nampak muka) gelak je. Grr....
Aku pulak dah buat muka macam.... Isk apahallah pulak dua ekor nih?

   Lepas tu, yang bawak motor tu pandang aku ... masih gelak-gelak dan cakap ...

   "He-ehhhh... ada budak ni nak pergi sekolahlah~" Dengan nada gediknya. Lepas tu dia buat u-turn motor dia. Blah. Blur~ Aku memang blur.

   Kalau boleh memang aku nak cakap....

    "Apalah... Tak pernah tengok orang pergi sekolah ke?"

   Isk. Isk. Isk.

Satu memori yang sepatutnya aku tak lupa. Hahaha. Rare habis. (bagi akulah.) Sekian.

Sayounara,


Satu. Dua. Tiga. Meowww~ ♪

Tiada ulasan:

Catat Ulasan